ОФИЦИАЛНО: Минималната работна заплата става 660 евро от 1 януари 2027 г.
Постановление № 235 на Министерския съвет от 29 октомври 2026 г. вече е обнародвано в „Държавен вестник“, бр. 100 от 3 ноември 2026 г. С него окончателно се определя новият размер на минималната работна заплата в България:
- 660 евро брутна месечна заплата
- 3,98 евро минимална часова работна заплата
- В сила от 1 януари 2027 г.
Нов коефициент на трудов травматизъм за 2027 г.
Със Заповед № РД-06-8 от 15.10.2026 г. на министъра на труда и социалната политика, обнародвана в ДВ, бр. 98 от 2026 г., е определен коефициентът на трудов травматизъм по икономически дейности за прилагане през 2027 г.
Коефициентът е важен при определяне на задължението за задължително застраховане на работниците и служителите за риска „Трудова злополука“.
Работодателите следва да проверят икономическата дейност, в която попада предприятието им, и съответния коефициент за 2027 г.

При въпроси относно заплатите, осигуровките и задължителното застраховане – свържете се с нас.
